پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230431
حدود 4 سال است که مسکن مهر شهر جونقان مي‌گذرد/اخذ پروانه از شهرداري براي ساخت ۲۰ واحد مسکوني در فاز اول
تاریخ انتشار : 1399/08/21 09:35:43
نمایش : 1266
برخي از خانوارها ديگر قيد خانه دار شدن را زده‌اند اما نمي‌توانند بدون سرپناه بمانند و بازار اجاره مسکن نيز بازاري نابسامان است به‌طوري‌که قيمت‌ها چندين برابر افزايش‌يافته و هر روز نيز اين اجاره‌بها بيشتر مي‌شود.
مردم شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون مسکن مهر گفتند: سال ۱۳۸۶ بود که طرح مسکن مهر براي خانه‌دار کردن اقشار ضعيف جامعه تصويب شد و قرار بود تا هرکسي که خانه‌اي ندارد در اين طرح ثبت‌نام کند تا با استفاده از زمين‌هاي رايگان خانه‌اي را برايش بسازند و سرپناهي داشته باشد.
 
هرچند اوايل اين طرح، پروژه مسکن مهر خوب پيش رفت و به‌طور حتم اگر تمام مي‌شد، مشکل مسکن بسياري از مردم کشور را حل مي‌کرد.
 
يکي از اهالي شهر جونقان گفت: از سال 96 پرونده آن‌ها تشکيل شد و تعداد 870 فقره پرونده تحويل بنياد مسکن گرديد که مي‌بايست با تحويل زمين توسط سازمان مسکن و شهرسازي ساختمان براي متقاضيان ساخته شود و پروژه شروع بکار مي‌کردند ولي حدود ۴ سال از اين موضوع مي‌گذرد و هيچ اقدامي صورت نگرفته است؟
 
وي بيان کرد: از سوي ديگر برخي از خانوارها ديگر قيد خانه دار شدن را زده‌اند اما نمي‌توانند بدون سرپناه بمانند و بازار اجاره مسکن نيز بازاري نابسامان است به‌طوري‌که قيمت‌ها چندين برابر افزايش‌يافته و با توجه به نقل و انتقالات مردم هر روز نيز اين اجاره‌بها بيشتر مي‌شود.
 
بهادر زيلابي رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: با شروع طرح اقدام ملي ما به تمام متقاضيان داراي پرونده در بنياد پيام داديم که در سامانه ثبت‌نام کنند که متأسفانه ۴۶ نفر ثبت‌نام و ۲۰ نفرشان واجدالشرايط بودن ولي از همين ۲۰ نفر هم ۱۲ نفر پول واريز کردن که چند روز پيش با حضور مديرکل بنياد و راه و شهرسازي ۱۱۰۰ متر زمين به بنياد واگذار شد و ماهم اقدام کرديم.

وي بيان کرد: براي اخذ پروانه از شهرداري براي ساخت ۲۰ واحد مسکوني در فاز اول اقدامات انجام‌شده است.
 
جونـِقان شهري در استان چهارمحال و بختياري است که در در جنوب غربي شهرکرد (مرکز استان) و در فاصله ۴۲ کيلومتري از اين شهر قرار دارد.
 شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان بوده و در شرقي‌ترين بخش ميزدج واقع شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html